En stjärna av händer som möts med Frälsarkransar runt handlederna.
Foto: Emma Dahlbäck

Konfirmation

Du vet väl om att du är värdefull!? Konfirmation handlar om kristen tro - och kristen tro handlar om Ditt liv och Dina frågor - det som är viktigt för dig!

Under sommaren 2024 presenteras de olika alternativen för konfirmandläsning som vi erbjuder från hösten.

Vill du veta mer?
Kontakta någon av oss:

Konfirmandledare i Rimbo:
Hans Stanley, tel 0175-748 29, Sms: 073-067 54 85
Epost: hans.stanley@svenskakyrkan.se

Jeanette Pettersson, 0175-748 28, Sms: 072-249 08 32
Epost: jeanette.pettersson@svenskakyrkan.se

Konfirmandledare i Hallstavik:
Hans Stanley, tel 0175-748 29, Sms: 073-067 54 85
Epost: hans.stanley@svenskakyrkan.se

Malin Messing, 0175-250 62, Sms: 076-835 77 10
Epost: malin.messing@svenskakyrkan.se

Emelie Harning, 0175-250 64, Sms: 070-509 40 81
Epost: emelie.harning@svenskakyrkan.se

Konfirmationsåret i vårt pastorat!

Till konfirmandåret är alla välkomna!
Ordet konfirmation betyder bekräftelse och i kyrkan bekräftar vi dopet men man behöver inte vara döpt för att få vara med på konfirmationsträffarna. Självklart erbjuder vi dop till alla som inte är döpta innan konfirmationen.

Som 14-15-åring inbjuds man till konfirmandgruppen.
Tillsammans upptäcker och lär vi oss saker om oss själva, livet och kyrkan och kristen tro.
Självklart åker vi på läger och hittar på mängder med roliga saker tillsammans!
Har du speciella behov är vi tacksamma för att få denna information i samband med anmälan, detta gör att vi lättare kan anpassa vår verksamhet till det bästa för alla deltagare.
Du måste inte vara troende men genom konfirmationen får du chansen att ta reda på vad kristen gemenskap och tro handlar om, och vad den kan betyda för dig.

Blev du inte konfirmerad som tonåring? I din församling erbjuds alltid en möjlighet att konfirmeras som vuxen.

De erfarenheter, upplevelser och tankar du hittills samlat under livet är en tillgång när du fördjupar dig i livsfrågor och kristen tro tillsammans med andra.

Föredrar du istället att konfirmeras enskilt går det självklart att ordna. Innan konfirmationen samtalar du då med en präst om vad kristen tro innebär.

Du måste vara döpt för att konfirmeras
För att konfirmeras förutsätts att du är döpt. Konfirmationen bekräftar ditt dop. Kanske är du döpt som barn, är du inte det är du välkommen att bli döpt som vuxen.

Läs mer om att bli döpt som vuxen