Sinnesromässa i Klosterkyrkan

Välkommen på sinnesromässa! Ojämna veckor klockan 18.30 i Klosterkyrkan är tid och plats som gäller. OBS! Första sinnesromässan i juni är flyttad till måndagen!

Tisdagar på givna datum träffas vi i Klosterkyrkan och firar sinnesromässa.
Mässan börjar klockan 18.30.

Sinnesromässorna öppnar upp för stillhet, vila och eftertanke, ett inre möte med dig själv och med Gud. Det spelar ingen roll hur din tro på en högre makt eller Gud ser ut. Vi måste inte tänka likadant.

Gemensamt för oss är att vi vill söka oss djupare in i våra liv, hitta riktning och innehåll.

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

Sinnesrobönen

Mässorna vill ge plats för tystnad, musik, reflektion, delande, bön och gemenskap.

Livsstegens 12 steg

Mässorna är inspirerade av 12-stegsmetoden, ett självhjälpsprogram som används världen runt för att bryta missbruk, som visat sig vara kraftfullt i mötet med alla typer av livsproblematik och ett redskap för mänskligt och andligt växande.

Livsstegen bygger på 12-stegsmetoden. Merparten av Sinnesromässornas teman utgår från Livsstegens 12 steg.

Här kan du läsa mer om livsstegen.

Vill du vara med i arbetet kring sinnesromässorna?

Kontakta Magnus:

• Magnus Persson

Ystad-Sövestads församling

Präst

Direkt: 0411-692 03

SMS: 070-271 95 25

Mer om Magnus Persson

Komminister. Ansvarig för kyrkvärdar, textläsare, dopvärdar och internationella gruppen. Håller i Livsstegen, meditation och retreater.