Existentiell hälsa – vad är det?

Vad vi tänker, känner och gör i förhållande till oss själva, till vår omgivning och våra högre uppfattningar. Det är vad existentiell hälsa handlar om. Kom och hör Sofie Thulin berätta mer om detta den 29 september.

Under senare tid har man kunnat se att om man upplever en god existentiell hälsa, påverkar det även kroppens psykiska och fysiska mående på ett positivt sätt.

Existentiell hälsa handlar om vad vi tänker, känner och gör i förhållande till oss själva, till vår omgivning och våra högre uppfattningar.

Den existentiella hälsan är individuell och påverkar hur vi hanterar motgångar i vardagen och i livet. Det handlar bland annat om upplevelsen av inre harmoni, förundran, att känna hopp och meningsfullhet i livet och att ha en tro eller en övertygelse.

Vill du veta mer?

Välkommen till föreläsning den 29 september klockan 19 i Klosterkyrkan, Ystad.

Sofie Thulin är fil. kand. och arbetar som församlingsassistent i Ystad Sövestadsbygden.

Fri entré och ingen föranmälan.