Till innehållet Till undermeny

Vittsjö-Verums pastorat

Välkommen! Besök gärna någon av pastoratets kyrkor i Emmaljunga, Verum och Vittsjö. Gudstjänsttider hittar du i kalendern eller via appen Kyrkguiden.

Vittsjö-Verums pastorat söker en

Kanslist 50% eller enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader

Vittsjö-Verums pastorat ligger i norra Skåne och tillhör Göinge kontrakt, Lunds stift. Pastoratet består av två församlingar, Vittsjö församling och Verums församling. Vi är ca 15 medarbetare och söker nu en kanslist till pastorsexpeditionen.

Vi söker dig som har/är:

*God datakunskap, kunskap i GIP och FAS är ett plus. God kunskap i svenska språket både muntligt och skriftligt.
*Erfarenhet av administrationsarbete samt kunskap om Svenska kyrkans organisation och ordning.
*Hemmahörande i Svenska kyrkan. Vi förväntar oss att du delar Svenska kyrkans värderingar, tro och liv.
*Självgående, serviceinriktad och strukturerad samt driven av nyfikenhet och en vilja att lära dig nya arbetsuppgifter.

Arbetsbeskrivning

Du utför sedvanliga kanslistuppgifter:

*Har öppet på expeditionen under öppettider. Tar emot besök och svarar i telefon.
*Sköter register över kyrkogård och gravskötselavtal.
*Tar emot bokningar av dop, bröllop och begravningar samt registrerar dessa och administrerar till berörda.
*Är ansiktet och kontakten utåt. Är serviceinriktad och kan visa medkänsla i mötet med människor i olika åldrar och faser i livet.
*Håller i många trådar och är spindeln i nätet. Är noggrann och flexibel.
*Diarieför.
*Hanterar in- och utträden.
*Övriga administrativa uppgifter på uppdrag av kyrkoherden.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Frågor om tjänsten besvaras av

kyrkoherde Stefan Dahlström telefon 0451-236 51.

Ansökan tillsammans med CV och referenser till:

Vittsjö-Verums pastorat, Box 1, 282 68 Vittsjö eller vittsjo.pastorat@svenskakyrkan.se

Vi praktiserar löpande rekrytering

Cyberangreppet 2023–2024

Svenska kyrkan utsattes den 23 november 2023 för ett cyberangrepp, en så kallad ransomware-attack. På denna sida hittar du information om angreppet och efterföljande konsekvenser i form av stulen data.

kyrknytt