Domkyrkan och ringmuren i solnedgång
Foto: Mattias Wahlgren

Vuxna

I församlingen kan du finna gemenskap, gå på gudstjänst, njuta av kultur, eller samtala med en präst eller diakon.

Kanske vill du träffa andra, ta en fika och prata en stund? Eller har du ett intresse som du vill dela med andra – som att sjunga eller sticka strumpor? Eller är du i en fas när du funderar över livet och vill utvecklas som människa? Kanske vill du hjälpa andra?

I församlingen finns det plats för dig.

Våffelcafé

I Visborgskyrkan är det våffelcafé för alla åldrar varannan onsdag, klockan 14–16 med andakt klockan 15.

Måbra-promenad i Terra Nova

Må bra-promenad

Rörelse, frisk luft och goda samtal i och runt Terra Novakyrkan. Välkommen att promenera med oss!

Soppa och samtal

Att träffas över en måltid för att tala om liv och tro, inre och yttre hållbarhet, är vad vi kallar existentiell hälsa. Tillsammans med en gäst för vi samtalen vidare.

Någon toppar sin soppa med lite örter.

Trivseltisdag

- Paus under Terra Novakyrkans ombyggnation av köket - Soppa och inspirerande berättelser i lunchtid hos Terra Nova kyrka varannan tisdagslunch.

Melodikryssfrukost

Melodikryssfrukost i Terra Nova kyrkan var fjärde vecka med start 9 september. Vi börjar klockan 09:30. Välkommen!

Stickor och garn

Hjälpstickarna

Vi stickar till förmån för den som behöver något varmt att sätta på sig.

Föreläsningar om sådant som berör

Spännande gästföreläsare med viktiga budskap. Se hela programmet för Livsviktigt våren 2024.

Katekumenatet – samtal om tro

Livsfrågor och tro i en samtalsgrupp. Längtar du efter att, tillsammans med andra, få samtala om livet och tron?

Ringar på vatten.

Sorgegrupper

Att förlora någon närstående är svårt. Ibland kan det vara en hjälp att få dela sina tankar och erfarenheter med andra i samma situation.

Kyrkan finns också på universitetet och sjukhuset

Universitetskyrkan Visby

Universitetskyrkan är Visby domkyrkoförsamling vid Campus Gotland. In english below.

Sjukhuskyrkan

Mässa på Sjukhuskyrkan, varje onsdag klockan 13. Alla är välkomna!