Orgelpipor från Klinteorgeln
Foto: Mattias Wahlgren

Musik och kultur

Körer. Konserter. Konst. Oavsett vilken inriktningen är, det finns en plats även för musik och kultur i domkyrkoförsamlingen.

Kommande konserter:

• Lördagsmusik i domkyrkan (återkommande program, se nedan)

• 9 maj Velandaorkestern, i domkyrkan klockan 16

• 9 maj Juniper Bay Gospel, i Visborgskyrkan klockan 19

• 17 maj Sångsällskapet NS och Gotlands Gosskör, i Visborgskyrkan klockan 19

• 26 maj För kärleks skull, i Visborgskyrkan klockan 16

• 31 maj Stella Nova, i Visborgskyrkan klockan 19

• 31 maj Anropar himlen, en kväll för Marie och alla andra som gått före. Sankta Maria domkyrka klockan 19

För kärlekens skull

Konsert med låtar av Ted och Kenneth Gärdestad, med Fredrik Willstrand och Visborgskören i Visborgskyrkan söndag 26 maj klockan 16.

Anropar himlen

En kväll för Marie och alla som gått före, till förmån för psykisk hälsa. Fredag 31 maj klockan 19 i domkyrkan.

Lördagsmusik i domkyrkan

Visby domkyrkoförsamling välkomnar alla till domkyrkans lördagsmusik klockan 11:00. Det blir en halvtimmas musik i vår fantastiska katedral vid följande tillfällen:

Körer som sjunger tillsammans under Världens Barn-konserten i domkyrkan 2019.

Körer

Sjung för livet! Visste du att körsångare blir glada och friska? Vårterminen börjar vecka 3, 16 januari. Välkommen att sjunga med oss!

Adamah - utställning

Adamah

Fotoutställningen Adamah är på turné i Sverige

Gotlands orgeldagar

Gotlands Orgeldagar 2024 genomförs 6-9 juni i domkyrkan Sankta Maria och flera gotländska kyrkor. Fri entré.