Foto: Mattias Wahlgren

Gudstjänst

Söndagens gudstjänst är veckans höjdpunkt. Vi firar mässa och ber böner för vår stad, Gotland och för alla som bor och vistas här. Det innebär kanske att vi ber även för dig, varje söndag, året runt.

Även under veckan firas gudstjänst i olika former. Församlingen strävar efter att ha ett rikt gudstjänstliv med något för alla!

Tider för gudstjänster och mässor finns här:

Kalender

Aktuella datum och tider i kalendariet här på hemsidan (se länken nedan) och i predikoturerna som publiceras i GA/GT varje fredag. Den röda fliken du ser här på höger sida som heter Det händer i kyrkan, tar dig direkt till kalendern.

Eller så använder du länken: Länk till kalendariet.

Nyhetsbrev

Få allting till din mejllåda. Prenumerera gärna på församlingens nyhetsbrev så får du alla tider och några från domprosten direkt till din mejladress. Nyhetsbrevet skickas ut varje fredag klockan 9.

Vill du ha nyhetsbrevet? Mejla till visby.domkyrko@svenskakyrkan.se

Sociala medier

Har du Facebook? Då kan du följa församlingens sida så får du färsk och aktuell information om gudstjänster och mycket annat som pågår.

Länk till Visby domkyrkoförsamling på Facebook.

En bild över Visby.

Kyrkor och platser

Tre vackra, och mycket olika, kyrkorum finns i Visby domkyrkoförsamling. Välkommen in, tänd ett ljus eller delta i en andakt, gudstjänst eller en annan aktivitet.

Hitta och läs om Visbys tre kyrkor