Restriktionerna och Coronavirusets påverkan på Vindelns församlings verksamhet

Här kan du läsa mer om de beslut församlingen fattat för att minimera risken för smittspridning.

Uppdaterad 2021-07-26
Grunden är Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer från Svenska kyrkans nationella nivå och Luleå Stift. Vi följer utvecklingen noga och ändringar kan komma med kort varsel. Informationen på den här sidan uppdateras vid behov.

Max antal besökare:
I Vindelns kyrka får max antal personer vara 150 personer, Granö kyrka 40 personer, Åmsele kyrka 70 personer och S:t Mikaels kapell 20 personer. Varannan bänkrad är reserverad. Sällskapet ska fortfarande kunna hålla ett avstånd om minst 1 meter till andra sällskap

Pastorsexpeditionen:
Pastorsexpeditionen är stängd för besök tills vidare men du kan ringa som vanligt måndagar-torsdagar kl 10-12. Tfn: 0933-143 00 eller mail vindelns.forsamling@svenskakyrkan.se
Församlingens kyrkor:
Våra kyrkorum är öppna under vissa tider. Kyrkorummen är öppna för dig som vill komma in en stund och sitta i stillhet.  Se öppettiderna här för det kyrkorum som du vill besöka >>>

Samtal och enskilda besök:
Om du är orolig eller behöver hjälp med att få vardagen att fungera, tveka inte att höra av dig till oss.  Vi tar emot enskilda, i förväg, bokade besök. Du är också välkommen att kontakta diakoner eller präster via telefon eller mail. Se kontaktuppgifter nedan:

Det är viktigt att alla som känner av förkylningssymptom, även milda, stannar hemma. Det är också viktigt att alla tvättar händerna noga och att vi undviker handhälsningar och kramar.

Mer information om coronaviruset och sjukdomen Covid-19 hittar du på 1177 Vårdguiden och Folhälsomyndighetens hemsida.

Telefonnummer och kontaktuppgifter till präster och diakoner: