Ljuset från ett färggrant kyrkfönster reflekteras mot stengolvet i en kyrka.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Dop-konfirmation-vigsel-begravning

Hos oss i Vindelns församling är ni välkommen om ni vill döpa ert barn, konfirmera er, ingå äktenskap eller ha begravning av anhörig.

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.

Konfirmation 2023-2024

För dig som går i årskurs åtta och som vill: fundera kring livet, vänskap, relationer och såklart om tro.

Vigsel

Att gifta sig är ett sätt att visa att man säger ja till varandra, ett liv tillsammans och en av livets viktigaste och gladaste händelser. Välkommen att boka vigsel i Vindelns församling.

Begravning

Inför en begravning tar du kontakt med den församling som den avlidne tillhör för att boka tid och plats för begravning alternativt anlitar en begravningsbyrå som kontaktar Vindelns församling.