En rosa och lila blombukett.
Foto: Kristina Johansson /Ikon

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Många av livets högtider tar plats i kyrkan. Vi delar glädjen i dopet, vid konfirmation och när bröllopsklockorna ringer. Och vi delar sorgen i ett sista farväl när någon lämnar livet på jorden.

Kontakt via telefon, epost och besök

Telefon: 013-23 44 50, måndag och fredag kl. 10–12, tisdag kl. 13-15
Epost: vikingstadsforsamling@svenskakyrkan.se
Besöksadress och postadress: Västergårdsgatan 13, 583 91 Vikingstad

En bebis i dopklänning. Någon håller i barnets hand.

Dop

Funderar ni på att döpa ert barn i någon av våra fem kyrkor i Vikingstads församling? Eller kanske är det du som vill döpa dig? Man kan döpa sig oavsett ålder. Det är alltid en fest för livet och en fin tradition!

Konfirmation i Vikingstad

Vill du göra någonting utöver det vanliga? Vill du ha ett ”break” från vardagen. Kanske uppleva något nytt? Välkommen som konfirmand i Vikingstad! Du är viktig!

Vigsel

”Jag vill älska dig, dela glädje och sorg med dig och vara dig trogen till döden skiljer oss åt.”

Begravning

Att leva tillsammans med människor som vi älskar gör livet rikt. Det vi fruktar allra mest är att mista någon som står oss nära.