Att göra i kyrkan – kom och var med!

Välkommen att mötas, umgås och fira gudstjänster och högtider i våra kyrkor och i Kyrkans hus.

Barn, ungdom, vuxen eller äldre – du kan bli en del i församlingens gemenskap. Här kan du också fira livets stora högtider – dop, konfirmation och bröllop.

Aktuellt just nu

Mötesplatser för vuxna

Vill du få chansen att prata tro och liv med likasinnade? Kanske bär du på en längtan att få satsa tid på dig själv i eller efter småbarnsår? Skulle du vilja fylla tomma stunder med mening? Här hittar du också våra soppluncher och musikcaféer!

Några personer sitter och samtalar inomhus.

Bibelsamtalsgrupp

Tillsammans djupdyker vi i Bibelns berättelser

Psalmssångsgrupp!

Vill du fördjupa dig i den svenska psalmskatten?

Hitta en aktivitet

Barn och familj

Välkommen till våra grupper för barn och familj i Vikingstads församling!

Konfirmation i Vikingstad

Vill du göra någonting utöver det vanliga? Vill du ha ett ”break” från vardagen. Kanske uppleva något nytt? Välkommen som konfirmand i Vikingstad! Du är viktig!

Gudstjänster

I Vikingstads församling vill vi att många ska samlas och möta Gud i gudstjänsten på söndagen. Lovsången behöver ljuda starkt och böneämnena ska bes av många.

Kör och musik

Man blir glad av musik och man blir glad av att sjunga! Gemenskap och härliga musikupplevelser väntar runt hörnet, klart du ska vara med!

Du behövs i vår församling

Vill du engagera dig ideellt i Svenska kyrkan? Vi befinner oss i olika skeden av livet och har olika förutsättning och möjligheter. Du bestämmer själv hur liten eller stor insats du vill göra. Det kan vara två timmar per termin eller en halv dag i månaden. Tillsammans kan vi göra skillnad. Här nedan hittar du områden där du kan fylla en viktig funktion.

Kom och träffa nya och gamla kompisar hos oss!

Öppet hus för små barn

Det här är en samlingsplats för barn i åldern 3 månader-5 år tillsammans med vuxen.

Fira livets stora högtider

En bebis i dopklänning. Någon håller i barnets hand.

Dop

Funderar ni på att döpa ert barn i någon av våra fem kyrkor i Vikingstads församling? Eller kanske är det du som vill döpa dig? Man kan döpa sig oavsett ålder. Det är alltid en fest för livet och en fin tradition!

Konfirmation i Vikingstad

Vigsel

”Jag vill älska dig, dela glädje och sorg med dig och vara dig trogen till döden skiljer oss åt.”