Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Kör och musik

Man blir glad av musik och man blir glad av att sjunga! Gemenskap och härliga musikupplevelser väntar runt hörnet, klart du ska vara med!

Körsång är vetenskapligt bekräftat bra för livet! Det ger god hållning, god andning, god kondition, gemenskap, gott fika (rätt ofta i alla fall). Det har gjorts tester som visar hur körsångares puls sjunker och synkas med varandras efter en stunds sjungande. Genom att sjunga ökar halter av hormonet oxytocin, det är det som gör att du blir mer harmonisk och upplever lugn och ro. Ditt psyke påverkas så att du känner dig stark, glad och full av energi. En livsbefrämjande aktivitet, alltså!

I Vikingstads församling erbjuder vi dig att sjunga i vuxenkör med blandade stämmor, se mer under fliken Kyrkokören.

Välkommen till vår barnkör!
Det här är kören för dig som är 7-12 år. Här hittar du mer information!
Vill du veta mer eller anmäla ditt barn, kontakta Karl på karl.larsson@svenskakyrkan.se eller 013-813 54

Hoppas vi hörs i något sjungande sammanhang framöver!

Spelar du, ung som gammal, något instrument och vill medverka i någon gudstjänst är du alltid välkommen att höra av dig till oss!