Vårterminens soppluncher

Kom och ät soppa med oss i varm gemenskap. Varannan torsdag samlas vi i församlingshemmet i Heby för att äta, fika och umgås.

För 40 kr får du soppa, smörgås med pålägg samt kaffe och kaka. Oftast blir det någon form av underhållning för dem som vill stanna kvar lite längre. Vill du bara komma förbi och ta en snabb lunch i trevligt sällskap går det också bra. Det är bara att ge sig av när arbetet kallar!

Anmäl dig till expeditionen på 0224-341 90 eller till diakon Christina Teinler på 0224-343 91 senast under förmiddagen dagen innan.

Vårens datum

• 25 jan
  • 8 feb
  • 22 feb
  • 7 mars 21 mars
  • 4 april
  • 18 april
  • 2 maj

En grupp av ideella medarbetare hjälper till med allt runtomkring, dukning, servering och liknande.

Kontakt

Ansvariga för soppluncherna är Christina Teinler och Martina Rung. Kontakta Christina om du önskar skjuts till sopplunchen, om du vill veta vad det blir för soppa eller om du vill bidra med något till soppluncherna. Kanske vill du vara med och arrangera sopplunchen? Välkommen att höra av dig!

Christina Teinler

Västerlövsta pastorat

Diakon

Mer om Christina Teinler

Samordnare för alla våra ideella medarbetare. Ansvarig för flera av våra mötesplatser såsom soppluncher och höst- och påskluncher. Leder sorgegrupp och deltar i arbetet med kommunens integration.

Martina Rung

Västerlövsta pastorat

Konfirmand- och ungdomsledare, Kansli - expedition, Barnledare

Mer om Martina Rung

Ansvarar för arbetet med gravboken, församlingsadministration, bokningar och annan administration samt med barn och unga och en del diakonala uppgifter.