Skolavslutning - i kyrkan

För många är det en viktig tradition att ha sin skolavslutning i kyrkan. Något som kan ge en extra högtidlig stämning!

Skolavslutning i kyrkan

Redan idag är det många skolor i Västerås som väljer att hålla sin jul- och sommaravslutning i någon av våra kyrkor, något som kan ge en extra högtidlig stämning. För vissa skolor är det till och med en viktig tradition.

I samband med en avslutning finns bl a. en präst på plats för att hälsa välkommen och berätta om lokalens säkerhetsföreskrifter. Efter det står skolan för sitt eget program, som ofta består av tal, sång och musik. Den blomstertid nu kommer och Nu tändas tusen juleljus är två av många populära psalmer som brukar sjungas i samband med skolavslutningar.

Vill du veta mer om vilka kyrkor och möjligheter som finns för er skola, kontakta våra bokare så hjälper de er. Svenska kyrkan Västerås finns både i stan och på landsbygd.