Pilgrimsvandringar

På en pilgrimsvandring vårdar du både kropp och själ. Det är vandraren själv som bestämmer sin inriktning.

En pilgrimsvandring kan vara ett sätt att komma närmare sig själv. Att förstå mer om sin egen livsvandring. Det kan vara en metod att reflektera kring relationer, kring andra människor i sin närhet. Det kan också vara ett sätt att fundera kring sin roll i samhället och i omvärlden.

Vår 2024

Emausvandring

Pilgrimsvandring från Dingtuna kyrka till Lundby kyrka. Samling kl.10 vid Dingtuna kyrka. Ta med egen matsäck, skor för vandring och kläder efter vädret. Vi avslutar med mässa i Lundby kyrka. Traktor med vagn finns tillgängligt att åka med.
Plats: Dingtuna kyrka
Dag och tid: Måndag 1 april kl 10-12
Kontakt: Pernilla Biber Söder, pernilla.bibersoder@svenskakyrkan.se

Några personer sitter och mediterar på kyrkans golv.

Meditation & Mindfulness

Här hittar du våra tillfällen för meditation, mindfulness och stilla dagar. Ge din kropp och själ tid för dig och det eviga...

Samtal och fördjupning kväll

Här finns möjlighet att brottas med frågor med andra, om det som är viktigt i livet.