Foto: Matilda Hildingsson

Paletten

Välkommen Svenska kyrkan på Paletten. Paletten är ett samverkanshus som funnits sedan 2012. Här finns, förutom Svenska kyrkan, barnavårdscentral, öppen förskola, familjecentrum, fritidsgård och klubb för skolelever och trygghetssamordnare. Här finns stora möjligheter till gemenskap mellan människor i alla åldrar. Vi har ett diakonalt kafé som är öppet flera dagar i veckan, se nedan.

Palettens café

har öppet
Måndag, tisdag, torsdag 9-14
Onsdagar har vi stängt.
Under sommaren kommer caféet att vara stängt 4 juli t o m 14 aug.

Om Paletten

Läs om samarbetskyrkan som driver kafé och delar lokaler med fritidsgård, familjecent­rum, mödravård och barnavårdscentral.

Verksamhet

Svenska kyrkan är en mötesplats för alla - barn och familj, ungdom och vuxna. Kyrkan är också en naturlig del av vardagen, till exempel i skolor och på sjukhus. På den här sidan hittar du hela Svenska kyrkan Västerås verksamhet samlad.

KALENDER

I kalendern hittar du gudstjänster och annan öppen verksamhet. Gruppverksamhet hittar du under Verksamhet.

Har du några frågor eller funderingar, kontakta växeln på tel 021-81 46 00, vardagar kl 8-16.