Om oss på Kyrkogårdsförvaltningen

Här hittar du kontaktuppgifter och fakta kring Kyrkogårdsförvaltningens arbete och uppdrag. Här hittar du också lediga jobb och blanketter.

Om kyrkogårdsförvaltningen

Kyrkogårdsförvaltningen är en del av Svenska kyrkan Västerås och ansvarar för begravningsverksamheten i Västerås kommun.

Begravningsavgiften

Alla som är folkbokförda i Sverige betalar en begravningsavgift. Här ser du hur stor den är och vad den används till.

Kontakta Kyrkogårdsförvaltningen

Här hittar du vägbeskrivning, öppettider och kontaktuppgifter till Kyrkogårdsförvaltningen.

Jobba hos oss

Att arbeta i Svenska kyrkan innebär att arbeta för något man tror på, och oftast arbete med människor på olika sätt. Här kan du läsa mer, titta på film och hitta lediga tjänster.

Blanketter

Här kan du ladda ner blanketter för bland annat gravvårdsansökan och överklagande. Här hittar du också filer med information om till exempel priser och gravskötsel.