Foto: Matilda Hildingsson

Mikaelikyrkan

I Mikaelikyrkan kan du fika och hänga i Café Mika, delta i ett rikt utbud av verksamhet och härliga mötesplatser för alla åldrar. Sedan maj 2021 hittar du även den sverigefinska verksamheten här. I kalendern nedan ser du vad som är på gång.

Ruotsinsuomalainen seurakuntatyö

Laula, rukoile ja juttele muiden suomenkielisten kanssa! Yhteys samankielisiin on usein vapauttavaa ja vahvistavaa. Toimintamme kokoaa yhteen kaikenikäisiä arjessa, pyhässä ja juhlassa! Löydät meidät Mikaelinkirkosta.

Verksamhet

Svenska kyrkan är en mötesplats för alla - barn och familj, ungdom och vuxna. Kyrkan är också en naturlig del av vardagen, till exempel i skolor och på sjukhus. På den här sidan hittar du hela Svenska kyrkan Västerås verksamhet samlad.

Café Mika

En skön oas som oftast har öppet samtidigt som Mikaelikyrkan är öppen för allmänheten. Här finns gott billigt fika, sköna soffor, wifi, brädspel, barnhörna, bokbytarhörna, bibelhörna och dagstidningar, dvs allt du kan behöva för en avkopplande stund!

Om Mikaelikyrkan

Läs om Mikaelikyrkan, om stilriktningen brutalism och om skulpturen Nucellus.

KALENDER

I kalendern hittar du gudstjänster och annan öppen verksamhet. Gruppverksamhet hittar du under Verksamhet.

Har du några frågor eller funderingar, kontakta växeln på tel 021-81 46 00, vardagar kl 8-16.