Foto: Matilda Hildingsson

Lundby kyrka

Välkommen till en av våra mest använda och omtyckta kyrkor för dop, bröllop och begravningar. Här kan du läsa vad som är på gång och titta på bilder av kyrkan.

Om Lundby kyrka

Läs om Lundby kyrka, om biskoparnas inflytande och om altartavlan skapad av hovmålare George Engelhardt Schröder.

Verksamhet

Svenska kyrkan är en mötesplats för alla - barn och familj, ungdom och vuxna. Kyrkan är också en naturlig del av vardagen, till exempel i skolor och på sjukhus. På den här sidan hittar du hela Svenska kyrkan Västerås verksamhet samlad.

KALENDER

I kalendern hittar du gudstjänster och annan öppen verksamhet. Gruppverksamhet hittar du under Verksamhet.

Har du några frågor eller funderingar, kontakta växeln på tel 021-81 46 00, vardagar kl 8-16.