Foto: Matilda Hildingsson

Gideonsbergskyrkan

Nyrenoverad stadsdelskyrka från 70-talet. Det finns en pilgrimslabyrint och Siggesborgsparken ligger direkt utanför kyrkan. Till ert förfogande står präst, kyrkomusiker och vaktmästare.

Plats i kyrkbänkarna: ca 150 personer.
Möjlighet till utsmyckning: Altaret är smyckat med blommor och ljus.
Tillgänglighetsanpassning: Dörröppnare, hiss, toalett.
Toaletter: Två tillgänglighetsanpassade toaletter, två toaletter på plan 1 och 2.
Utrymme omklädning, förberedelse: Sakristia, ungdomsrum på plan 1.
Utrymme för instrument eller liknande framför altaret: Ja
Instrument i kyrkan: Orgel och piano.
Ljud- och ljusanläggning: Hörslinga. Digitalt styrt ljus med olika scenarion finns förprogrammerade. Ljudanläggning med trådlösa mikrofoner, headsets och handhållna, samt kabelanslutna mikrofoner. Möjlighet att spela CD samt att koppla in dator, läsplatta eller mobil till ljudanläggningen.
Kostnad: För den som är medlem i Svenska kyrkan kostar det inget extra för dop, vigsel (om en är medlem) och begravning.

LOKAL ATT LÅNA/HYRA I SAMBAND MED FÖRRÄTTNING

Gideonsbergskyrkan, Birgittasalen
Nyrenoverad stor sal i anslutning till kyrkan.
Antal platser: 60 personer.
Kök: Fullt utrustat kök.
Teknik: Hörslinga, projektor, projektorduk, Wi-fi, mikrofon.
Förtäring: Fika och mat fixas själv.
Regler: Ingen alkoholförtäring. Den som hyr återställer möbleringen och grovstädar. Nyckel hämtas efter överenskommelse.
Kostnad: Dopkalas är gratis. Övrig hyra 500:-.

Gideonsbergskyrkan, Birgittasalen

Detta finns att låna i Gideonsbergskyrkan: