Boka dop eller bröllop

En ceremoni är ett sätt att uppmärksamma betydelsefulla förändringar i livet, som att bli förälder eller att bekräfta att två personer vill dela livet med varandra. Kontakta oss så hjälper vi er med ett minnesvärt bröllop eller dop.

Bröllop

Planerar ni ert bröllop? Då har ni en dag framför er som ger minnen för livet. Här berättar vi om vigselgudstjänsten och hur man bokar präst och kyrka. Och så får ni tips om ett och annat att tänka på.

Dop

Barn, unga och vuxna är välkomna att döpas. Du behöver inte prestera något, tro på rätt sätt eller förstå allting. Tvärt om – dopet är en gåva som bara är att ta emot.

Drop in-dop och vigsel

Under året finns flera möjligheter till dop och vigsel utan krav på förbokning eller andra omfattande förberedelser. Kom som ni är. Vi fixar resten!

Kontakta bokningen så här:

Vardagar kl 8-16

vasteras.bokning@svenskakyrkan.se

Bokningen gäller dop eller vigsel enligt Svenska kyrkans ordning.