Leksaker

Spagettigudstjänst med leksaksloppis

Nyhet Publicerad

Efter spagettigudstjänsten den 25 februari kl 17 har vi leksaksloppis till förmån för Act Svenska kyrkans fasteaktion, med tema alla människors rätt till ett liv fritt från våld. Hela och rena leksaker som skänks till loppisen kan lämnas in till expeditionen vecka 8.

Spagettigudstjänsten tisdagen den 25 februari börjar kl 17 i Brågarps kyrka och är en kort, barnanpassad gudstjänst med mycket sång. Efteråt äter vi pasta och köttfärssås tillsammans i församlingsgårdens cafeteria. Ingen kostnad.

Kl 17.45 börjar leksaksloppisen i den angränsande lokalen Publikanen.

Alla intäkter går oavkortat till Act Svenska kyrkans fasteaktion, med tema alla människors rätt till ett liv fritt från våld. Det är en mänsklig rättighet som för många inte realiseras. Act Svenska kyrkan arbetar mot såväl väpnade konflikter mellan stater och kriminell verksamhet som våld i nära relationer.
Tillsammans kan vi göra skillnad!

Hela och rena leksaker som skänks till loppisen kan lämnas in till expeditionen veckan innan = vecka 8.