Mötesplatser

Pastoratet erbjuder mötesplatser för att minska ensamhet och bidra till en bättre livskvalité i vardagen. Det är en viktig grundpelare och något som pastoratet erbjuder i olika former.

Tillfällen att möta andra som man kanske inte sett på länge, eller som man kan knyta nya band till, kan inte bli för många. Alla har vi olika förutsättningar att delta pga intresse, andra aktiviteter, kroppens eller själens begränsningar. Vi vill därför erbjuda olika aktiviteter för dem som är hemma på dagarna.

Du får gärna komma med förslag på andra aktiviteter som skulle intressera.

Tisdagslunch med musik

En lite annorlunda lunch med musik, andakt och såklart, mat lagad i gemenskap!

Matlagningsgrupp för herrar

Att laga mat tillsammans med andra innebär utmaningar, men även möjligheter. Tillsammans får vi lära oss att laga enkla och nya rätter.

Promenadcafé

”Det är viktigt att komma ut och röra på sig” har vi hört och läst genom årtionden. Visst stämmer det, men det kan vara svårt att hitta motivation till att själv komma i väg på promenader utan mål, speciellt om man nyligen blivit ensam.

Diakonen fixar fikat!

"Diakonen fixar fikat" är en verksamhet där samtalet tillsammans med en fika, står i centrum. Torsdagar var tredje vecka ordnar Diakon Kenneth Hjärling fikaträff i Lommelands församlingshem.

Filmkvällar i Näsinge

Film och samtal-inte som på bio!

Läsecirkel om Bibelns böcker

För dig som är nyfiken på Bibeln, erbjuder pastoratet en läsecirkel där vi läser ett Evangelium tillsammans och pratar om hur var och en uppfattar texten.

Sommarcaféer

En kaffe i solen med en våffla i magen- fika hör även sommaren till!