Boksamtal i Storkyrkan

I samarbete med Gamla stans bokhandel fortsätter vi att boksamtala utifrån nyutkomna böcker med olika och aktuella temata.

I samarbete med Gamla stans bokhandel fortsätter vi att boksamtala utifrån nyutkomna böcker med varierande temata. Först ut är Drottningens profet en roman byggd på läkaren och astrologens Nostradamus profetior, av Anna Carlstedt. Musikermedverkan.

Veckan därefter följer samtal med journalisten och författaren Merete Mazzarella utifrån henne senaste bok bok Nånting på andra sidan om tro i en trolös tid.

Senare under våren kommer vi bl andra också få lyssna till Anders Tegnell utifrån hans bok Tankar efter en epidemi – och lärdomarna inför nästa.

Evenemangen är gratis . Möjlighet att köpa aktuell bok och att få den signerad finns vid varje tillfälle.

Värd och samtalsledare
Kristina Ljunggren domkyrkokaplan

Boksamtal: Ebba Witt-Brattström om Moa och Harry Martinson

Onsdag 13 mars kl 18.00 i Storkyrkosalen, Trädgårdsgata 9 i Gamla stan. Kristina Ljunggren, domkyrkokaplan, leder samtalet.

Boksamtal: Merete Mazzarella Nånting på andra sidan

Välkommen till samtal i Storkyrkan den 24 januari kl 18.00. Merete Mazzarella samtal med domkyrkokaplanen Kristina Ljunggren om liv, död och tro. Fri entré!

Välkommen!

Onsdagar kl 18.00, Storkyrkan, start 17 januari