Fyra ungdomar står med ryggen mot kameran, vända mot vattnet och vinkar. En av dem håller i en regnbåge på en pinne.
Foto: Nadine Minner /Ikon

Unga

Välkommen till församlingens konfirmandgrupper, ledargrupper och ungdomsgrupper.

Konfirmation i Söderhamn och Sandarne

Det finns konfirmationsalternativ för både ungdomar och unga vuxna eller vuxna som (oavsett anledning) inte konfirmerat sig tidigare.

Konfirmation för ungdomar 16-20 år

Valde du av någon anledning inte att konfirmera när du gick i högstadiet?

Ungdomar som sitter i en liten ring med fötterna in mot mitten.

Kyrkans Unga

En ungdomsgrupp för alla som är 15+. Vi träffas på måndagar kl. 18.00 på Mariagården.

Unga ledare

Du som är 15+ kan bli en del av ledargänget som du träffade när du själv var konfirmand. LÄS MER HÄR! :D

VOICES

Tjejgrupp för dig som är 13 år och uppåt, övar onsdagar 16.15–17.00 på Mariagården i Söderhamn.

Tjejgrupp

En grupp för dig som går i årskurs 5 eller 6. Onsdagar i Östanbo.

SVENSKA KYRKANS UNGA

En gemenskap av unga människor som vill upptäcka och dela kristen tro. Det är Svenska kyrkans barn- och ungdomsrörelse.

IC Sverige i Söderhamn

Söderhamn-Sandarne församling ingår i en pilotstudie för en ny interaktiv intervention riktad till unga. Syftet är att hjälpa unga att träna upp sin "IC-flexibilitet" som kan möjliggöra ett bättre självledarskap, kritiskt tänkande, kreativ problemlösning och konstruktiv konflikthantering. Projektet är ett samarbete med bl.a. Fryshuset och University of Cambridge.