Göteborg i kvällsljus med skeppet Af Chapman

Konfirmation med studieresa till Göteborg

Konfirmationstiden handlar om livet och det som är viktigt för just dig och ditt liv.

Till dig som går i åttonde klass och vill lära känna nya vänner och är nyfiken på kyrkan och kristen tro. Då kan du välja att konfirmera dig!

Innan start har konfirmationsledarna samtal med förälder och konfirmand där mer information ges och ni har möjlighet att ställa frågor.

Konfirmation i Sandviken
I Björksätra kyrka erbjuds en veckogrupp där vi ses varannan vecka med start från höstterminen det året ni börjar åttonde klass. Det erbjuds ett läger på hemmaplan och sen en studieresa till Göteborg. Konfirmationsåret avslutas med konfirmation i Sandvikens kyrka i maj.

Konfirmation i Årsunda/Österfärnebo
I Årsunda/Österfärnebo erbjuds en månadsgrupp, förlagt på helger och lov. Det innebär att vi ses en gång i månaden med start under hösten det året ni börjar i åttonde klass. Det blir ett läger på hemmaplan samt en studieresa till Göteborg. Konfirmation sker i maj i antingen Årsundas eller Österfärnebos kyrka.

Konfirmationsundervisningen med läger och resa är kostnadsfri.

Kontakt:
Maria Linder 026-24 50 60