Barngrupper

Varmt välkommen till Miniorerna och Juniorerna. Våra barngrupper är öppen för dig mellan årskurs 1 och årskurs 6.

Miniorer och Juniorer

Miniorer och juniorer är grupper för barn i låg- och mellanstadieålder.
Grupperna träffas en gång i veckan och pratar, pysslar, leker och har en andakt tillsammans. Ibland gör vi en utflykt. Dessa grupper finns på flera ställen i Sandviken, Årsunda och Österfärnebo.

Den här terminen kommer vi att läsa berättelser ur en Barnbibel och prata om allt som hör livet till. Bland annat glädje, sorg, förlåtelse och hur det är att vara en god medmänniska. Med jämnåriga kompisar får barnen möjlighet att fråga och fundera utifrån berättelser och bilder. På så vis lär vi oss mer om bibelns budskap om allas lika värde och att varje människa är unik och älskad.

Det kostar ingenting att gå på miniorerna. Det betalas genom kyrkoskatt. Vi hoppas att er familj är medlemmar i Svenska kyrkan, så att vi också i fortsättningen kan bedriva bra barn och ungdomsverksamhet.

Vi startar nya grupper varje höst, enstaka platser kan dock finnas under året

Du anmäler ditt barn via anmälningslänk på den här sidan. Observera att anmälan öppnar under vecka 34. Innan gruppstart får du en bekräftelse på din anmälan samt mer information.

Kyrkporten vid Björksätra kyrka

Björksätra kyrka - Barn och ungdom

Vi har verksamhet för både dig som nybliven förälder med din baby till sena ungdomskvällar för tonåringen.

Västanbygården - Barn och ungdom

Verksamhet från baby till mellanstadieåldern.

Vallhovsgården - Barn och ungdom

Här erbjuds babymassage, babycafé, barncafé, miniorer och juniorer.

Sockenstugan i Årsunda

Årsunda - Barn och ungdom

Här erbjuds verksamhet från baby till tonår.

Österfärnebo kyrka en vårdag.

Österfärnebo - Barn och ungdom

Här erbjuder vi verksamhet från baby till mellanstadiet.