En person sitter med laptop i knät och tittar på en gudstjänst på Facebook.
Foto: Magnus Aronson/Ikon

Digitala gudstjänster

Nyhet

Söndagarnas gudstjänster klockan 11.00 direktsänds via Facebook. Välkommen att delta digitalt i församlingens gudstjänst när den äger rum, i realtid. Gudstjänsterna sänds endast digitalt och utan besökare (endast tjänstgörande finns på plats i kyrkan.)

Så länge nuvarande restriktioner med maximalt åtta personer i en sammankomst kvarstår kommer Salems församling att fira söndagsgudstjänsterna digitalt. Gudstjänsterna direktsänds söndagar klockan 11.00 via församlingens Facebook, www.facebook.com/SalemsForsamling/. (Inget konto behövs för att se gudstjänsten.)
Fira gärna med oss! Det känns fint för oss som leder gudstjänsten att veta att det bara är en skärm som skiljer oss åt.

Här kan du hämta ordningen för de digitala gudstjänsterna (pdf, 75 kB)
Önskar du sjunga med i psalmerna men saknar egen psalmbok? Låna gärna en psalmbok av församlingen. Du kan hämta en psalmbok i Säby församlingshem, tisdag–torsdag 09.00–16.00, fredag 09.00–15.00.

Här listas var du kan ta del av gudstjänster på radio, TV och internet.

RADIOGUDSTJÄNSTER

I Sveriges Radio P1 sänds gudstjänster från olika platser och samfund i Sverige varje söndag klockan 11.03. Du kan också att lyssna på gudstjänsterna i efterhand på sr.se
Här hittar du radiogudstjänsterna

GUDSTJÄNSTER PÅ SVT

Varje söndag klockan 10.00 sänder SVT en gudstjänst från någon av landets kyrkor. Du kan också att titta på gudstjänsterna i efterhand på SVT play.
Här hittar du gudstjänsterna

DIGITALA GUDSTJÄNSTER I SVENSKA KYRKAN

Ta del av andra församlingars digitala gudstjänster och evenemang.
Här hittar du Svenska kyrkans digitala gudstjänster