Konfirmandverksamhet

Är du 14 år och vill göra något som är viktigt för dig och dessutom roligt?

Det här är konfirmation!

Konfirmation handlar om livet, om Gud och det du tycker är viktigt på riktigt! Kan jag vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Finns det något som är rätt och fel? Vem är Gud? Vem är Jesus? Vad betyder tro för mig? Man får veta mer om vad Bibeln innehåller och hur det kan hänga ihop med vårt liv här idag!

Du är inte ensam om att fundera över livet och tron. Varje år väljer omkring 30 000 st 14-åringar att konfirmeras i Svenska kyrkan!

Att vara konfirmand är att få chansen att vara med om saker du kanske inte får någon annan gång i livet. Vi pratar, leker, har kul och åker på läger. Ordet konfirmation betyder bekräftelse och att du hör ihop med Gud genom dopet och att just Du är värdefull och viktig. Du behöver inte vara döpt för att börja i en konfirmandgrupp. Många konfirmander döps under sin konfirmandtid.

Det går även att hitta andra konfirmandgrupper via www.svenskakyrkan.se/konfirmation/hitta-konfirmation.

Har du frågor? Kontakta din församling:

Sala-Norrby-Möklinta pastorat:
Inga Lena Paulsson, församlingspedagog, 0224-67 54 42 eller 073-66 55 442.

***************************************************************************

Välkommen att anmäla dig till konfirmationen!

Denna inbjudan är till alla er som är födda 2009.
Välj den grupp som passar dig bäst både plats och tid!
Anmäl dig så snart som möjligt, före den 24/9. Det går att anmäla sig fram till gruppen startar, men  om du anmäler dig senare så kan vi inte garantera att det finns platser kvar  i alla grupper.

Hos oss är alla välkomna!
Om du behöver få vara i en liten grupp, har särskilda behov eller inte gillar att åka på läger hör av dig om inget passar dig så ska vi hjälpa till att lösa det!

A. Veckogrupp Sala - Platser kvar

Vi träffas på onsdagar kl. 16.00-18.30 i Mikaelsgården, Sala. Vi börjar i september. Det blir två läger, ett på hösten och ett på våren. En vanlig grupp för dig som kan och vill ses på vardagar (onsdagar). Vi träffas intensivt på hösten och lite mindre på våren.

Startdatum:  13 sep

www.svenskakyrkan.se/konfirmation/hitta-konfirmation

B. Äventyrsgrupp (helger/lov), Sala - OBS! Denna grupp är full!

Den här gruppen träffas på helger, på loven samt vissa onsdagskvällar.

Vi kommer att möta frågorna om livet genom olika läger och äventyr, så detta passar dig som verkligen gillar läger och andra äventyr!

Startdatum: 13 sep

C. Spel & Gaming, Sala - Platser kvar
(liten grupp = max 10)

En grupp för dig som gillar olika spel och ”gaming”. Vi kommer att möta frågorna om livet bland annat genom spelen och på andra sätt. Vi träffas mest på vardagar och denna grupp blir lägerfri för de som önskar det. Vi träffas lite under hösten och mycket under vårterminen.

Startdatum:  13 sep