Dop

En ny liten människa har kommit till världen. Det är klart att det ska firas med ett dop. Dopet handlar om ett erbjudande. En möjlighet att leva i relation med Gud. En chans att få utan att behöva ge tillbaka. I dopet förenas du med någon som alltid tar emot dig, förlåter dig och ser dig som du är.

Före dopet

Boka ett dop

Kontakta Pastorsexpeditionen. Var ute i god tid.

Dopklänningar

Dopklänning

Behöver du låna en dopklänning? Kom ihåg att fråga när du bokar dopet.

Du vet väl om att vi har grupper för de allra minsta?

Spädbarnsmassage passar barn i åldern 1–7 månader. En mysig stund i lugn, varm miljö. Du får lära dig att massera ditt lilla barn samt fördelar med massagen. Efteråt fikar vi och pratar om livet med barn i stort som smått.
Sex tillfällen med anmälan i en grupp med certifierade kursledare och instruktörer: Anna Skoglund och Helena Fjellman.

Babykul Mötesplats för barn 1–12 månader med förälder. Gruppen träffas en gång i veckan för att ha sång och rytmiksamling, babylek, fika, samtal, pyssel, babybio, fika och annat kul. Vi gör utflykter till bibliotek, simhall och lekpark mm. Besök från räddningstjänsten med info om HLR och första hjälpen för små barn, info från giftfri förskola om kemikalier i leksaker och kläder mm.
Ledare: Anna Skoglund och Helena Fjellman

Öppna förskolan Till våra öppna förskolor i pastoratet är barn 0–6 år i sällskap med vuxen välkommen. Vi har öppet hus så man kan komma och gå som man vill inom öppettiderna. Vi leker, pysslar, sjunger, umgås och fikar tillsammans. För mer info från respektive församlings öppen förskola, kontaktperson och öppettider- se hemsidan.

Alla våra verksamheter är gratis.

En vit liten duk ligger på en dopfunt.

Dop i Svenska kyrkan

Läs mer om dopet på svenskakyrkan.se

PASTORSEXPEDITIONEN

Telefon växel: 0533-69 13 00