Dataskyddsförordningen - GDPR

Från och med 25 maj 2018 gäller den nya Dataskyddsförordningen, även kallad GDPR. Den nya förordningen gäller i hela EU och syftar till att stärka skyddet för den enskilda individen vid behandling av personuppgifter.

För oss inom Svenska kyrkan är det viktigt att du ska känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter.  Vi skyddar den information som du anförtror oss med, samt följer de lagar och regler som finns för att skydda din integritet. Du har enligt dataskyddsförordningen rätt att få ett utdrag av dina personuppgifter samt information om hur vi behandlar dem, under förutsättning att din identitet kan bevisas.

Medlemmar

Så här skyddar vi i Säffle pastorat dina personuppgifter som medlem i Svenska kyrkan.

Så behandlar Svenska kyrkan dina personuppgifter

Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.

Epost

Så här behandlar vi dina uppgifter om du skickar e-post till oss.