Barn och familj vårterminen 2024

Välkommen till vår gruppverksamhet. Här hittar du både nyheter och gamla godingar.

Messy church

En salig röra - för hela familjen! En öppen träff utan föranmälan, 1 gång/månad i Östhammars församlingsgård. Start tors 25 januari.

Pysselgrupp

Start 24 januari varannan onsdag, jämna veckor, kl. 15-16 Pysselgrupp för alla åldrar i Öregrund, Pysselrummet. Skapa på tema eller fritt med färger, papper, lera, papier maché, gips, garn och mycket mer. Möjlighet till varannan vecka i Östhammar vid intresse. Anmälan.

Kyrkis

Pyssel, lek, sång, fika & gemenskap för barn med föräldrar, start 23/1.

En flicka sitter och pysslar.

After school och pilgrimsbarn

Pyssel, lek och samtal om vänskap, förebilder, tro och allt annat mellan himmel och jord som finns i barn huvuden!

Barnkörer

Start fredag 1 mars. Kl. 14-17 Barn- & Ungdomskörer i Öregrund, Kyrkans hus.

Ett föräldrapar, en präst och en bebis vid ett dop utomhus på vintern.

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.

Appen kyrkan

Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern. I den kan du besöka en kyrka för att bland annat spela på orgeln, hälla vatten i dopfunten och måla ett kyrkfönster.

Kolikvagga för utlåning

För familjer i behov