Gravar dekorerade med färggranna blommor på en kyrkogård.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Gravskötsel

Här finner du mer information kring gravskötsel och avgifter i Roslagens östra pastorat.

Nya gravskötselavtal kan endast tecknas för:

* löpande 1 års-avtal,
vilket innebär att det kommer en ny faktura varje år och avtalet löper vidare så länge fakturan betalas och avtalet inte sägs upp.

Avgifter 2024

Gräsgrav 850 kr per år
Grusgrav 980 kr per år
Urngrav 700 kr per år (gäller endast Norrtälje-Malsta församling)
Grästrimning 200 kr per år

I priset ingår:

Vårstädning, klippning av gräsyta alternativt ogräsrensning av grusyta, utjämning av mark, beskärning av växter inom gravplatsen, ogräsrensning inkl. puts och vattning av blommor i gravrabatt.

Plantering av vårblommor, sommarblommor till midsommar samt en granrisdekoration som läggs på gravplatsen till allhelgonahelgen.

Vi erbjuder E-faktura!

Vi erbjuder e-faktura för betalning av gravskötsel, stenarbeten och plakett vid askgravlund. För att kunna betala med e-faktura gör man en anmälan i sin egen internetbank.

Kontakta kyrkogårdsförvaltningen

E-post: rop.kyrkogardsforvaltningen@svenskakyrkan.se

Öppettider:
Helgfria vardagar, måndag-fredag 9.00-12.00.