Hjälp Smulan hitta sina kompisar!

Hej jag heter Smulan och bor här i Öjeby kyrka. Jag har tappat mina kompisar. Du hittar dem genom att använda kartan och besöka platsen för de fyra röda kryssen.

Hämta en karta

Kartorna ligger i en svart postlåda på framsidan av Margretelund. På det stenbelagda torget som vetter mot Öjeby kyrka. Startid för sommaren 2024 är inte spikad ännu.

Så funkar det!

Vid varje kompis finns en QR-kod. Skanna koden med en mobiltelefon för att visa filmen där varje kompis ger dig en bokstav och berättar mer om Öjeby kyrka och kyrkstaden. Fyll i bokstävern på kartan så bildar de ett ord.

När du är klar

Sommartid finns det en guide på området. Visa guiden ordet så får du en fin pin med Smulan. Lycka till!

Uppdraget i fem steg

1. Besök platserna med ett rött kryss på kartan!
  2. Skanna QR- koden med kameran i din mobil.
  3. Titta på filmen där du får en bokstav.
  4. Fyll i bokstaven på kartan tills den bildar ett ord.
  5. Fira att du är klar, är guiden på området får du ett diplom eller en pin.

Andra aktiviteter för barn och unga

Macka vid elden

Ung som gammal, kom som du är. Här finns plats för samtal och gemenskap, vi bjuder på mackor och någonting att dricka. Öppen eld, bänkar och trevliga samtal. Varmt välkommen!

Himlakul

En plats att hänga på för dig som går förskoleklass till årskus 3. Vi träffas pysslar, leker och har skoj tillsammans.

Messy church

Välkommen till en familjekväll med mat och gemenskap. Vi träffas i Furubergskyrkan och Infjärdens kyrka. Här kan du läsa mer.

Ett litet barn med ryggsäck sitter på en stock i skogen och tittar upp i träden genom en kikare.

Scouter: Var redo! - Alltid redo!

Vill du upptäcka och lära dig nya saker - om naturen, världen och dig själv? Då är scouterna för dig. Vi leker och lär, utmanas och utvecklas, löser problem och lär känna nya kompisar.

Liten och Stor

Mötesplats för föräldralediga hittar du på tre ställen i församlingen. Det är en mötesplats för barn 0-6 år tillsammans med förälder eller annan vuxen. Vi leker, pratar, pysslar, har sångsamling och fikar.

Hjälp Smulan hitta sina kompisar!

Kyrkråttan Smulan behöver hjälp att hitta sina vänner. Upptäck Öjeby kyrkstad i sommar! En levande kulturskatt för alla åldrar. Kartor finns på plats från 12/6.

Några barn står bredvid varandra och sjunger framme i kyrkan.

Barnkörer och ungdomskör

Här finner du tider för församlingens barn- och undomskörer. Kom och sjung! Kostnadsfritt att delta.