Här samlar vi alla nyheter så du kan läsa de när det passar dig!

Biologiska mångfaldens dag

Publicerad:

Onsdagen den 22 maj uppmärksammar vi Biologiska mångfaldens dag, med aktiviteter vid kyrkogårdsförvaltningens lokaler vid Ovansjö kyrka. Mellan 11.00-13.00 kommer vi tipsa om växter som gynnar den biologiska mångfalden. Utdelning av gratis frön och sticklingar så långt lagret räcker. Välkommen!

Vi söker gravrättsinnehavare/anhöriga på Ovansjö kyrkogård.

Publicerad:

Efterlysning har skett via uppsatta gröna skyltar vid respektive grav sedan 23 maj 2022. Så nu söker vi gravrättsinnehavare/anhöriga till följande gravar på Ovansjö kyrkogård:

Vi söker gravrättsinnehavare/anhöriga på Järbo kyrkogård

Publicerad:

Efterlysning har skett via uppsatta gröna skyltar vid respektive grav sedan 19 maj och 25 maj 2022. Så nu söker vi gravrättsinnehavare/anhöriga till följande gravar på Järbo kyrkogård:

Information gällande fakturor avseende gravskötsel eller gravstenstvätt

Publicerad:

NU HAR FAKTURORNA FRÅN OSS GÅTT UT Vi har uppmärksammats om att erbjudande med faktura gällande gravskötsel eller gravstenstvätt skickas ut. Företaget som skickat erbjudandet har fått ett flertal anmälningar gällande vilseledande marknadsföring. Det är inte Svenska kyrkan, Ovansjö-Järbo som har skickat dessa fakturor. På våra fakturor står det tydligt att det är från Svenska kyrkans och med våra kontaktuppgifter. Är du osäker, tveka inte att kontakta oss innan du betalar eventuell faktura.

Pilgrimsvandring i Gästrike Hammarby

Publicerad:

Vandra i Skapelsetidens tecken! Dagen efter vandringen är det Gudstjänst med "Skapelsetid". Under vandringen kommer vi att börja med tankar och böner för skapelsen under vår vandring. Lördag 23 september kl. 10.00-ca. 14.00.