Det händer i Kyrkan

Här hittar du information om vad som händer i våra kyrkor. Vill du fira Gudstjänst? Drömmer du om att sjunga i en kör? Vill du njuta av en härlig Konsert? Eller vill du veta mer om Kyrkor och Lokaler. Våra kyrkor är en plats för alla!

Våra kyrkor och Hammarby kapell där vi firar gudstjänster, har musikprogram och annan verksamhet

Hammarby kapell

Kapellvägen 3, 812 41 Gästrike-Hammarby

Stensätrakyrkan

Sandstensvägen 45, 811 52 Sandviken

Storviks kyrka

Furuvägen 6, 812 31 Storvik

Järbo kyrka

Järbovägen 986, 811 71 Järbo

Ovansjö kyrka

Ovansjövägen 232, 812 40 Kungsgården Exp: 0290-370 15

Fira gudstjänst!

Gudstjänstinformation, andakter och bön.

Kommande söndags bibeltext

Här kan du läsa mer om kommande söndags bibeltexter och information för kyrkoåret.

Morgonbön i Storviks kyrka

Kl. 9.00 varje onsdag har vi en kort morgonbön med efterföljande fika och gemenskap i Storviks kyrka. Ingen anmälan behövs.

Tankar inför helgen

"Det låter kanske fromt med ”skatter i himlen” men jag tror det kan vara ganska jordnära. Att ta hand om ett barn, se naturens skönhet, sjunga för glädjen i att sjunga, stå upp för något som är viktigt." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

Musik & Körer

Svenska kyrkan är Sveriges största arrangör av musikevenemang. Kyrkan står för hela en tredjedel (!) av konsertutbudet i landet och bidrar till ett levande kulturliv. Till alla våra konserter är det är fri entré, med möjlighet att ge en frivillig gåva som går till musikverksamheten i Ovansjö-Järbo pastorat.

Musik sprider GLÄDJE

Utanför Logården i Storvik har några solstrålar letat sig fram i det ostadiga majvädret. Med halsduken högt uppdragen och sångblad som fladdrar i den kalla vinden står våra härliga medarbetare (och några frivilliga) för att sprida glädje ute på ”byn” med sång och musik.

Konfirmation

Vad är viktigt för dig? Vad tänker du på? Vem bryr sig? Du är inte ensam att fundera över livet! Tillsammans med dig funderar vi över dessa och andra frågor under din konfirmationstid. Du är välkommen vare sig du tror eller tvivlar. Tillsammans med andra får du upptäcka och uppleva, lära och leka.

Hitta konfirmation

Sök efter en konfirmationsgrupp som passar just dig.

Konfirmation med studieresa till Göteborg

Konfirmationstiden handlar om livet och det som är viktigt för just dig och ditt liv.

Diakonal verksamhet

Kyrkor och lokaler

Ovansjö kyrka, Ovansjö kapell, Järbo kyrka, Stensätrakyrkan, Storviks kyrka, Hammarby kapell