Mötesplats, fika, gemenskap
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Mötesplatser

Ta en kopp kaffe, lyssna på en föreläsning, pyssla, sjung i kör, umgås och träffa andra. Vi erbjuder massor av trevliga aktiviteter varje vecka. Välkommen in i gemenskapen!

I våra kyrkor möts människor för att fira gudstjänst, men kyrkorna är också mötesplatser med caféer, soppluncher, studiegrupper och annan verksamhet. Till en del aktiviteter är det bara att dyka upp och vara med när det passar. För att vara med i andra grupper kan det krävas en anmälan eftersom man träffas en gång i veckan under en termin. Aktiviteterna leds antingen av församlingens personal eller av frivilliga medarbetare och återkommer oftast varje eller varannan vecka.

Odensalakyrkan

Kaffe

Klövercafé

Välkommen till Odensalakyrkan för en kopp kaffe och trevligt umgänge. Andakt och ibland sång, musik eller dikter.

Två män fikar och pratar

Man behöver träffas

En ny mötesplats för män i Östersund som vill knyta nya kontakter. Kanske är det här starten på en ny vänskap. Eller bara ett trevligt och intressant tillfälle att ses över en kopp kaffe.

Marielundskyrkan

Sopplunch

Mat & Prat

Andakt, gemenskap, prat och lite mat. Ibland blir det underhållning av någon gäst.

Handarbetsgruppen

För dig som gillar handarbete Ta med ditt eget material och var med i gemenskapen.

Målargruppen

En verksamhet som vänder sig till dig som tycker om att måla, rita och teckna. Vi träffas varannan onsdag under hösten.

Ett litet barn håller i en hjärtformad våffla.

Middag för Enastående

En verksamhet för ensamstående föräldrar med barn. Vi pratar om föräldrarollen och hjälper varandra i att vara kloka och sunda föräldrar till våra barn.

Lugnvikskyrkan

Lunch, bibel

Kyrklunch med andakt

Kyrklunchen är en mötesplats med trevlig samvaro, andakt och en lättare lunch. Ibland med sång och musik.

Läsecirkel

För dig som gillar att läsa böcker och diskutera boken tillsammans med andra. Vi fikar och umgås tillsammans.

Unga och gamla träffas i Lugnvikskyrkan

Stickcafé

En mötesplats för alla åldrar. Vi samlas i Lugnvikskyrkan och umgås, fikar, arbetar med textilier och lär av varandra.

Stora kyrkan, Församlingsgården

Gemenskap, träff

Träffpunkten

Det är alltid trevligt att ha en stund i veckan att se fram emot. Välkommen till Träffpunkten, en mötesplats för dig som vill träffa andra och umgås.

Promenad och prat

En ny mötesplats i Östersund. En stund för kropp och knopp. Promenad och prat är en möjlighet för att träffa andra under enkla former ute. Öppen grupp - för alla.

Värmestugan

Händer som håller i en kopp

Värmestugan

Till Värmestugan kommer människor i olika livssituationer. Här kan man bland annat värma sig, få frukost och lunch, ta en dusch, tvätta sina kläder, få tillgång till dator och telefon. Men framförallt får man ta del av det mänskliga mötet i form av gemenskap, samtal, mänsklig värme och omsorg.

Andra aktiviteter

Körer och musikverksamhet

Kom och upplev musikens urkraft tillsammans med oss. Dela glädjen och ingå i ett större sammanhang.