Drop in-dop

Drop in-dop är en möjlighet att komma till kyrkan och låta döpa ditt barn eller dig själv utan några större förberedelser. Lördag den 20 maj bjuder vi in till drop in-dop i Marielundskyrkan. Alla är välkomna oavsett ålder.

Kanske blev det aldrig tid för dop eller kanske kändes det för stort och omständligt? För dig/er som vill ha ett enkelt, glädjefyllt och minnesvärt dop erbjuder vi nu drop in-dop i Marielundskyrkan. Vid fint väder döper vi även utomhus i Marielundskyrkans trädgård.

Ni är välkomna från kl 11-16. Präst, musiker och solist finns på plats och förgyller er dag. När ni kommer till kyrkan får ni träffa dopprästen och samtala om dopet. Sedan firar vi en kort dopgudstjänst just för dig eller ditt barn. Det finns dopklänningar i storlekar upp till ett år att låna för de som vill.

Vid dop av barn där ena vårdnadshavaren ej är närvarande behövs skriftligt medgivande.

Efter dopet bjuder vi på tårta, kaffe och saft i samlingssalen intill kyrkan.

Varmt välkomna!

Har du några frågor eller funderingar?

Kontakta vår präst Lars-Åke Wikström.

Illustration där ett barn och en ängel håller varandra i handen

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.