Arnäs församling

Bokcirkel "Gud såg att det var gott"

Att vara människa och kyrka i klimatnödens tid. En träff i månaden med start 21 mars kl. 18.15 i Arnäs församlingshem.

Påskspel

Kom och upplev den första påsken i Arnäs kyrka 26/3 19.00. OBS! Anmälan, begränsat antal platser.

Drop in-vigsel 1 juni

Lite enklare-lika stort

Personal i Arnäs församling

Välkommen till Arnäs församling. Vill du besöka församlingshemmet och Arnäs kyrka finns vi på följande adress: Prästbordet 100, 891 55 Arnäsvall

Bebis som döps, ungdom i vit konfirmandkåpa som håller i ett kors, händer på ett brudpar där de håller en brudbukett, kista med blomdekoration

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Svenska kyrkan har traditioner vid livets stora händelser. Planerar ni att gifta er och ha bröllop? Ni kanske redan är gifta och vill ha en kyrklig välsignelse över äktenskapet. Vill ni döpa ert barn? Funderar du på att konfirmera dig, att bli konfirmand? Här kan du läsa mer och även skicka önskemål.

En grusväg mellan två åkrar. I vägkanten står en blå skylt med bokstaven M för mötesplats.

Mötesplatser i Arnäs

Silverglans, Mat & Prat, Liten och stor och mycket mer.

Två flickor leker med dockorna i julkrubban.

Barn- och ungdomsverksamhet i Arnäs församling

Vi erbjuder verksamhet för alla åldrar, här hittar du information om de olika grupperna

Musikverksamhet i Arnäs församling

Hos oss finns musikverksamhet för alla åldrar, allt ifrån att spela orgel till att sjunga i kör. Här hittar du information om de olika körerna och om orgelundervisning.

Tack för ditt medlemskap

Biskop Eva Nordung-Byström riktar ett stort tack till dig som med ditt medlemskap stöder Svenska kyrkans arbete och liv runt om i Härnösands stift. Det är genom din och andra medlemmars kyrkoavgift som det är möjligt för Svenska kyrkan att bedriva verksamhet och bidra till ett tryggare samhälle.

En man med stor ryggsäck går mellan kyrkbänkarna i Uppsala domkyrka.

Bli medlem

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. När man vill bli medlem i Svenska kyrkan är det framförallt sin församling som man blir medlem i. Här finns alltid en plats för dig.

Samtal och stöd

När något inte blev som man hoppades eller livet kört ihop sig kan det vara skönt att ha någon att vända sig till. Kyrkan finns här för dig genom hela livet, i med och motgång.

Kyrka och församlingshem

En presentation av församlingens lokaler hittar du här.