Foto: Pixabay

Träffpunkt Nyfiket Adolfsbergs kyrka våren 2024

Nyhet Publicerad

Välkommen till Adolfsbergs kyrka där Församlingskåren bjuder in till café-träffar kl. 14.00-16.00 varannan tisdag med fikaservering och trevliga lotterier.

Program våren 2024

23/1 Jubileumsbok 1953-2023 Berättelser från Örebro - Sällskapet Gamla Örebro. Göran Lindhé gästar oss.

6/2 Årsmöte samt ”Sång och musik i olika former” med Siv Karlsson.

20/2 Tronskiftet 1973 på Sofiero och Stockholms slott. Einar Lyth berättar.

5/3 Einar Lyth berättar om boken ”Drottningens protegé - Ett konstnärsliv i det tidiga 1800-talet”av författare Anders Lundquist.

19/3 Gregor Zubicky gästar oss under temat;  Svenska kammarorkestern, kulturens plats i Örebro.

2/4 Åsa Andersson, forskare på geriatriska kliniken USÖ och Örebro Universitet gästar oss.

16/4 Våga våga välja livet - Min resa till präst. Moni Höglund gästar oss.

14/5 Adolfinakören kommer och sjunger vårsånger tillsammans med kyrkomusiker Titti Ångman.

Bilden föreställer tre ideella medarbetare i Svenska kyrkan Örebro: Torsten, Isabella och Sven-Erik.

Lediga uppdrag i Adolfsbergs kyrka

Har du tid och engagemang till övers? Då har vi en hel del lediga uppdrag som volontär just nu! Hittar du något som du känner skulle passa dig som handen i handsken så tveka inte, skicka ett mejl till adolfsbergs.forsamling @svenskakyrkan.se

Sittgympa i Adolfsbergs kyrka måndagar kl 14

Nya gympare är välkomna när som helst under terminen! Vårterminen pågår 8/1-27/5. Välkommen till vårt härliga gympa-gäng!

Retreat på Solliden; "Vila vid denna källa" 9-12/5 - Adolfsbergs församling

Välkommen på en 4-dagarsretreat på vackra Sollidens kursgård. Passar dig som är nyfiken förstagångsdeltagare och för dig som varit på många retreater. Att åka på retreat kan vara en hjälp att orientera sig i tillvaron, ett vattenhål som kan föda engagemang och inspiration. Till din hjälp i retreaten finns erfarna retreatledare som gör allt för att du ska känna dig trygg och trivas - men också utmanas.

Gudstjänst i Adolfsbergs kyrka

Välkommen att fira gudstjänst med oss! Vi firar vanligtvis våra gudstjänster här i Adolfsbergs kyrka, söndagar kl. 10.00. En gång i månaden samt hela juli kör vi kl. 15. Välkommen!

Tre små tjejer hoppar hage utomhus.

Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling ligger i södra Örebro och är en del av Svenska kyrkan i Örebro pastorat. I församlingen finns plats för liv, hopp och tro i gudstjänst och vardag. Här finns utrymme för möten, utmaningar, kraft och växande.

Församlingskåren Adolfsberg

Församlingskåren anordnar under årets gång bl.a. Café Nyfiket, församlingsresor och utflykter.