Parahandboll - Oändlig variation i rörelse

Nyhet Publicerad Ändrad

Parahandboll är ett parabollsportsinitiativ av ÖSK Handboll Herr och Svenska Kyrkan i Adolfsberg, som drivs för att alla funktionsnedsatta i Örebro kommun ska få möjlighet att prova på parahandboll.

”Vi som kyrka gläds över att vara med i projektet ”Oändlig variation i rörelse”. Vi tycker att människors mående är viktigt och här kan vi vara med och göra skillnad tillsammans.” Angelina Backman, Församlingsherde Adolfsbergs församling Örebro

När? Varannan söndag (jämna veckor)
Start för hösten 2023: 10 september kl. 16-17

Var? Birgittaskolans idrottshall, Lagmansgatan 19 - Örebro

Ålder? 10 år och uppåt

Kostnad? Prova 3 gånger gratis. Därefter 300 kr/säsong.
I priset ingår det en t-shirt och en vattenflaska.

OÄNDLIG VARIATION I RÖRELSE
Oändlig variation i rörelse är ett parabollsportsinitiativ av Örebro SK Handboll Herr som drivs för att alla funktionsnedsatta i Örebro kommun ska få möjlighet att prova olika parabollsporter.

Idén till projektet
I vårt utvecklingsarbete och vår föreningsidé har vi varit tydliga med att vi även vill vara en modern och inkluderande förening med samhällsansvar som vill erbjuda verksamhet för många och på olika nivåer. ÖSK Handboll Herr vill att alla som vill spela handboll ska få möjlighet att göra det. Vi såg en begränsning för funktionsnedsatta att idrotta vilket ligger till grund för projektet.

Syfte med projektet
Oändlig variation i rörelse är ett initiativ som drivs för att personer med funktionsnedsättning som rörelsehinder och intellektuell funktionsnedsättning i Örebro ska få en bättre hälsa, både fysiskt och psykiskt. ÖSK Handboll Herr vill att alla ska känna rörelseglädje och social gemenskap genom att få möjligheten att prova på olika parabollsporter och bli inkluderande i föreningen.

Har du några frågor? Kontakta Dennis Junge

Här kan du läsa mer om Parahandboll ÖSK

Dennis Junge

Svenska kyrkan i Örebro

Assistent i församlingsarbete, Adolfsbergs församling, Örebro pastorat

Adolfsbergs församling

Adress:
Adolfsbergs församling
Glomman 127

(informationsservice, öppet mån-fre 9-16. Lunchstängt 12-13).

E-post:
adolfsbergs.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling på Facebook

Bussförbindelser med stadsbuss: Linje 4 går till Adolfsbergs kyrka (Glomman). Sök din resa här

Församlingens kyrka:

Adolfsbergs kyrka