Foto: Johanna Sjölin

Mormor-Mus Bibelotek

Nyhet Publicerad Ändrad

Mormor Mus driver sedan april 2021 ett Bibelotek i Adolfsbergs kyrka. Här finns fullt med olika barnbiblar, böcker, lekhörna och ett ritbord! Mormor Mus har massa små gulliga möss som du gärna får hjälpa henne att leta efter. De älskar nämligen att gömma sig. Bibeloteket är öppet när kyrkan är öppen; mån-fre 9-12 samt under gudstjänsttid på söndagar.

Kalle Post - Barnrättskämpe

Här har ni Kalle Post, Adolfsbergs kyrkas maskot och barnrättskämpe! Grodposten hämtar man i Kalles brevlåda som finns i lekparken vid Adolfsbergs kyrka. Kalle brukar även gömma guldstenar i sandlådan så passa på att gräva efter en sån när du är där!

Mormor Mus - Trygghet

Här är vår karaktär Mormor Mus. Hon är en lugn och trygg bas som alla de små musbarnen kan hämta kärlek och kraft ifrån. Mormor Mus bor i Bibeloteket i Adolfsbergs kyrka tillsammans med alla sina små musbarnbarn. Mössen älskar att gömma sig bland alla böcker och biblar. Ibland behöver Mormor Mus hjälp att hitta alla sina busiga barnbarn. Som tur är kommer det ofta snälla barn som hjälper henne att leta.

Adolfsbergs församling

Adress:
Adolfsbergs församling
Glomman 127

(informationsservice, öppet mån-fre 9-16. Lunchstängt 12-13).

E-post:
adolfsbergs.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling på Facebook

Bussförbindelser med stadsbuss: Linje 4 går till Adolfsbergs kyrka (Glomman). Sök din resa här

Församlingens kyrka:

Adolfsbergs kyrka