Foto: Jonna Sjölin

Mormor Mus - Trygghet

Nyhet Publicerad

Här är vår karaktär Mormor Mus. Hon är en lugn och trygg bas som alla de små musbarnen kan hämta kärlek och kraft ifrån. Mormor Mus bor i Bibeloteket i Adolfsbergs kyrka tillsammans med alla sina små musbarnbarn. Mössen älskar att gömma sig bland alla böcker och biblar. Ibland behöver Mormor Mus hjälp att hitta alla sina busiga barnbarn. Som tur är kommer det ofta snälla barn som hjälper henne att leta.

När mössen inte gömmer sig så älskar de att lyssna när Mormor Mus läser Bibelns alla spännande berättelser för dem. Musbarnen ger sig ofta ut på äventyr och hittar gärna på en massa bus, men Mormor Mus finns alltid och väntar på dem med varma kramar när de kommer tillbaka och tröstar dem när de är ledsna.  Vem vill inte ha en sådan mormor?

Mer om: Sedan 2021 bedriver Mormor Mus ett Bibelotek i Adolfsbergs kyrka. Dit är du välkommen att leta möss, läsa, leka och rita. Bibeloteket är öppet när kyrkan är öppen, säkrast mån-fre kl. 9-12 samt under gudstjänsttid på söndagar.

Mormor-Mus Bibelotek

Mormor Mus driver sedan april 2021 ett Bibelotek i Adolfsbergs kyrka. Här finns fullt med olika barnbiblar, böcker, lekhörna och ett ritbord! Mormor Mus har massa små gulliga möss som du gärna får hjälpa henne att leta efter. De älskar nämligen att gömma sig. Bibeloteket är öppet när kyrkan är öppen; mån-fre 9-12 samt under gudstjänsttid på söndagar.

Tuppa-Klaras äggjakt - Skärtorsdag 28/3 kl. 10-12 Adolfsbergs kyrka

Äntligen är det dags att presentera årets stora äggjakt! Tuppa-Klara har även i år värpt fullt av regnbågsfärgade ägg fyllda med godsaker runtom i lekparken vid Adolfsbergs kyrka. Kom förbi och leta du också!

Kalle Post - Barnrättskämpe

Här har ni Kalle Post, Adolfsbergs kyrkas maskot och barnrättskämpe! Grodposten hämtar man i Kalles brevlåda som finns i lekparken vid Adolfsbergs kyrka. Kalle brukar även gömma guldstenar i sandlådan så passa på att gräva efter en sån när du är där!

Smed-Hjalmar - Olikheter

Här har du Smed-Hjalmar - en klurig kanin med många frågor och funderingar om allt möjligt. I programmen "Smed-Hjalmar funderar" kommer du att kunna följa Smed-Hjalmar i hans försök att förstå världen runt omkring honom.