Bilden föreställer en kaffekopp med ett hjärta i mjölken

Bjudkoppen på Café Nikolai

Nyhet Publicerad Ändrad

Det finns många sätt att hjälpa andra. På Café Nikolai i Örebro kan du betala för en extra kopp kaffe, som blir en bjudkopp till någon annan.

Café Nikolai i Nikolai Prästgård

Café Nikolai är en mötesplats och ett MARY-café mitt i stan med hembakat fika och god stämning. Öppet måndag, tisdag och torsdag kl. 12-16. Läs mer om Café Nikolai.

Kyrkråttan – öppen förskola i Nikolai

Kyrkråttan är Nikolai församlings öppna förskola. Här kan du komma med ditt barn för att leka och umgås med andra familjer. På Café Nikolai i anslutning till lekrummet finns det fika och lättare mat att köpa. Mikro finns till medhavd mat. Öppet måndag, tisdag och torsdag kl. 12-16. Sångstund måndag, tisdag och torsdag kl. 14.

Bilden visar S:t Nicolai kyrka i centrala Örebro och ett ballongsläpp.

Nikolai församling

Varmt välkommen till vår levande, öppna citykyrka i Örebro! S:t Nicolai kyrka ligger vid Stortorget i centrala Örebro och här möts tusentals människor varje vecka. Några kommer in i kyrkan för att tända ett ljus, andra för att besöka Café Nikolai och vår populära barnverksamhet, vi har ett rikt och stort ungdoms- och konfirmandarbete och ett härligt musik- och gudstjänstliv.

Nikolai församling

Adress:
Nikolaigatan 8

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00
öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt mån-fre 12–13.

E-post: orebronikolai.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Nikolai församling

Till Nikolai församling på Facebook

Församlingens kyrka: