Foto: Magdalena Martin /Ikon

Vox Humana

Bor du i eller omkring Nyåker och Hörnsjö är det här kören för dig (självklart är du välkommen även om du bor någon annanstans).

Vox Humana är församlingens mest anrika kör och den är öppen för alla sångare som vill vara med, båda vana sångare och nybörjare. Eftersom vi övar i Nyåker och Hörnsjö passar den kanske extra bra för dig som bor i närområdet men kan du tänka dig att åka lite längre är du lika välkommen även om du bor någon annanstan.

Repertoaren är blandad kyrkomusik tillsammans med annat kul när andan faller på.

Just nu söker vi extra mycket efter fler herrar till kören. Tror du att det kan vara något för dig är du välkommen att kontakta vår körledare eller göra ett studiebesök på en övning – vi lovar att du blir kvar :).

Övningar

Torsdagar udda veckor 19.00–20.30