Foto: Magnus Aronson/Ikon

Boka vigsel

Välkommen att boka en tid för vigsel här på webben.

Så här går det till

• Välj kyrka och/eller datum för att få upp lediga tider i kalendern. Syns det inga tider på ett visst datum så beror det på att vigseltiderna redan är bokade. Det går att boka tid för vigsel via webben senast två veckor före vigseltillfället och tidigast ett år i förväg.
  • Välj en tid och fyll i uppgifter i formuläret som öppnas. I rutan ”Övriga önskemål” fyller ni i om ni till exempel önskar låna brudkrona, lokal för bröllopskaffe eller önskar vigsel med mässa.
  • Observera att uppgifterna om präst och musiker är preliminära och kan komma att ändras.
  • Minst en av er behöver vara medlem i Svenska kyrkan för att kunna boka tid för vigsel.
  • Tänk på att ansöka om hindersprövning i god tid före vigseln hos Skatteverket. Godkänd hindersprövning är giltig i fyra månader.
  • Er bokning är preliminär till ni fått en bekräftelse via e-post, vilket kan ta upp till tre arbetsdagar.
  • Alla personuppgifter behandlas enligt GDPR.
Foto: Magnus Aronson/Ikon

Fråga oss!

Hittar ni ingen tid som passar, vill ha vigseln i en annan kyrka/plats eller har andra önskemål går det alltid bra att kontakta oss per telefon, 0920-27 70 00 eller mejl nederlulea.forsamling@svenskakyrkan.se