Foto: Magnus Aronsson Ikon

Boka dop

Här kan du se alla lediga tider för dop, och preliminärboka den tid som passar dig.

Boka dop

Så här gör du:

• Välj kyrka och/eller datum.
  • Välj en tid och fyll i uppgifter i formuläret. Om fler personer i familjen eller sällskapet önskar dop samma tid, skriv namn och personnummer i rutan ”övriga önskemål”.
  • Observera att uppgifterna om präst och musiker är preliminära och kan komma att ändras.
  • Din bokning är preliminär tills du fått en bekräftelse via e-post, vilket kan ta upp till tre arbetsdagar.
  • Det finns möjlighet att låna lokal för dopkalas. Om ledig lokal finns syns det i respektive doptid i kalendern. Om du inte hittar någon ledig tid med dopkalas, skriv in det i rutan ”övriga önskemål”. Vi kontaktar dig och ser vad vi kan göra för att lösa det.
  • Det finns möjlighet att låna dopdräkt utan kostnad.
  • Alla personuppgifter behandlas enligt GDPR

Dop i gudstjänsten - ett annat alternativ

Varje söndag finns det möjlighet för dop i gudstjänsten i de fem stadsdelskyrkorna (Sörbyakyrkan, Bergnäskyrkan, Stadsökyrkan, Porsökyrkan och Nederluleå kyrka). Det går inte att preliminärboka via formuläret. Kontakta istället församlingsexpeditionen direkt.

Fråga oss!

Hittar du ingen tid som passar eller undrar du över något?
Kontakta oss på 0920-27 70 00 eller mejla nederlulea.forsamling@svenskakyrkan.se

Lokaler för uthyrning

Undrar du hur Sockenstugan, Petrisalen och Malmstensrummet ser ut? Här finns bildspel som du kan titta på!