Kyrkogårdsandakter i Husby-Ärlinghundra kyrka

Välkommen med på kyrkbuss till kyrkogårdsandakter vid Husby-Ärlinghundra kyrka. Först finns tid att besöka kyrkogården och sköta sina gravar. Därefter, ca 14.15, är det en kort andakt i kyrkan. Fika serveras i församlingshemmet. Återresa 16.00.

Buss till kyrkogårdsandakter vid Husby-Ärlinghundra kyrka

Ungefär en gång i månaden finns möjlighet att åka med kyrkbuss från Valsta via Märsta till Husby-Ärlinghundra kyrka och kyrkogård. När vi kommer fram finns tid att besöka gravarna. Kl 14.15 hålls en kort andakt i kyrkan. Sedan träffas vi i församlingshemmet för en fika innan bussen går tillbaka mot Märsta/Valsta. Bussen är kostnadsfri.

Datum för kyrbussen, hösten 2023

Tisdag 26 september

Tisdag 31 oktober

Tisdag 28 november

Tisdag 12 december

Vår 2024

Tisdag 30 januari

Tisdag 27 februari

Tisdag 26 mars

Tisdag 30 april

Tisdag 28 maj

Sommaren, tisdagarna: 25/6, 30/7 och 27/8.

Hållplatser och ungefärliga tider för bussen
13.00 Bussen avgår från Valsta centrum (Mjölnergatan). Den stannar sedan på Nymärstagatan (Willys sida), Tingvalla (f.d. Kulturskolan), Ekilla södra, Ekilla norra, Monumentvägen, Dragonvägen (Preem), Norrbackaskolan och Märsta station, cirka 13.15.

Återresa 16.00. Bussen går den omvända vägen tillbaka och är framme i Valsta cirka 16.30.

Välkommen!