Ett barn klinkar på tangenterna till en orgel.
Foto: Johannes Frandsen/Ikon

Musikundervisning

Orgel · Sång

Tycker du att det verkar spännande att lära sig spela orgel?
Hur fungerar en orgel och hur gör man egentligen när en spelar med både händer och fötter? Du som är mellan 7–19 år är välkommen att lära dig spela orgel, både med noter och via gehör, inga förkunskaper krävs men det är en fördel om du spelat piano tidigare. Lektionerna är gratis, men när du själv känner att du vill dela med dig av ditt orgelspel får du gärna spela med i våra gudstjänster eller andra evenemang i våra kyrkor.

Välkommen att höra av dig till Anders Börjesson.
Tel. 0501-39 05 24
Mail: anders.borjesson@svenskakyrkan.se

Är du mellan 10-19 år och skulle vilja bli en av våra sångelever?
Du vill utforska din röst, sjunga i olika slags genrer och när du känner dig trygg i sången kunna tänka dig att dela med dig av din sångglädje. Som elev hos oss är du öppen för att sjunga solo eller i mindre ensemble vid till exempel gudstjänst, eller något annat tillfälle där din sång skulle förgylla vår verksamhet. Lektionerna är kostnadsfria.

Välkommen att höra av dig till Johanna Kämpe Sandström.
Tel. 0501-39 05 27
Mail: johanna.sandstrom@svenskakyrkan.se