Mariestad Goselkör under ett framträdande i Marieholmskyrkan.

Körer i församlingen

Välkommen att vara med!

Välkommen till församlingens körverksamhet.
Alla körer är i Marieholmskyrkan utom Nova Cantica som är i Församlingshemmet på Nygatan 23.

Här kan du läsa om alla våra körer.

Onsdagar kl. 16.15-17.00

Vad innebär Sångfåglarna?
Är du mellan 6-11 år och tycker om att sjunga? Varje körövning ska ge glädje, gemenskap och nya musikaliska kunskaper. Vi arbetar också med ett tema där musik, dans eller något skapande blir vår uttrycksform, allt utifrån vad vi som grupp känner för! Cirka två gånger per termin medverkar vi i en Gudstjänst eller konsert och visar vad vi arbetat med. Nya som gamla körmedlemmar hälsas hjärtligt välkomna!

Anmälan till Sångfåglarna:
Anmäl dig genom att maila namn, vårdnadshavares telefonnummer och mailadress till Johanna: johanna.sandstrom@svenskakyrkan.se

När och var:
Onsdagar kl. 17.20-18.00. Vi börjar alltid med en fruktstund kl. 17.15.

Vad innebär Familjekören?
I familjekören sjunger liten och stor tillsammans! Barn mellan 2-6 år välkomnas tillsammans med vuxen som tycker om att sjunga, här är mor- och farföräldrar, mostrar eller den goda grannen lika välkommen som barnets föräldrar. Huvudsaken är att alla vill sjunga med! Vi börjar med fruktstund 17:15. Sedan sjunger vi, övar rytmer och dansar tillsammans. Barnsånger, visa och pop, som vuxna känner igen, samsas till en kör för liten som stor. Vi som är ledare heter Johanna Kämpe Sandström, musiker, och Ingela Johansson, församlingsassistent.

Anmälan till Familjekören:
Du som vårdnadshavare anmäler via mail de barn och vuxna som vill komma och sjunga. Skicka namn, mailadress och telefonnummer till:  johanna.sandstrom@svenskakyrkan.se

Onsdagar kl. 15.30-16.15

Vad innebär Songflowers?
För dig som är 10-12 år. Lär dig att sjunga i kanon och stämmor, jobba med rytmer och träffa nya kompisar! Några gånger per termin medverkar vi i en gudstjänst eller konsert där vi delar med oss av vad vi arbetat med.

Anmälan till Songflowers:

Tisdagar kl. 15.30-16.30
Marieholmskyrkan

Vad innebär Vox ungdomskör?
För dig mellan 13-20 år. Vill du utforska din röst, bli mer säker på att sjunga och pröva att sjunga i stämmor? Varje vecka träffas vi och sjunger tillsammans, övar till konsert, gudstjänst eller om vi vill - en musikal! Under höste laddar vi bland annat för Lucia i Domkyrkan.

Vill någon få enskilda sånglektioner utöver detta så finns möjligheten. Kommer du direkt från skolan erbjuds en smörgås och en stunds vila innan kören startar.

Anmälan till Vox:

Cantabilekören
Fyrstämmig kör som kräver viss körvana.
Torsdagar kl. 19.15-21.00
Marieholmskyrkan
Ledare: Johanna Kämpe Sandström, tel. 0501-39 05 27   johanna.sandstrom@svenskakyrkan.se

Lavidakören
Damkör med låg tröskel.
Tisdagar kl. 18.30-19.45
Ledare:  Eva Lindholm, tel. 0501-39 05 25
eva.lindholm@svenskakyrkan.se

För dig med eller utan körvana.
Onsdagar kl. 18.30-19.45
Ledare: Annika Pålsson, tel. 0501-39 05 26